Centrum přírodovědného a technického vzdělávání pro žáky SŠ a ZŠ ve Zlínském kraji

Projekt Centrum přírodovědného a technického vzdělávání pro žáky středních a základních škole ve Zlínském kraji na Střední škole nábytkářské a obchodní Bystřice pod Hostýnem jde do finále…

 

Dvouletý projekt Zlínského kraje s názvem: Centra přírodovědného a technického vzdělávání pro žáky středních a základních škole ve Zlínském kraji, reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/44.0010, do kterého je zapojena naše škola je tohoto času ve finální fázi.

Na začátku projektu byly vybaveny učebny 3D tiskárnami, 3D skenerem a CNC 3D routerem. Učebny sloužily ve spojení s praktickými činnostmi k naplnění hesla projektu: "Od virtuálního k reálnému a zpět". Do volnočasových aktivit se postupně zapojilo téměř 100 žáků základních škol a 63 žáků škol středních, vše pod vedením sedmi pedagogických pracovníků naší školy. Plnili jsme tak cíl projektu - zvýšit zájem o studium technických a přírodovědních oborů a zvýšit manuální zručnosti žáků.

V letošním školním roce projekt vrcholil. Aktivity projektu byly rozšířeny o sdílení učeben a dílen SŠ pro povinnou výuku žáků ZŠ pod vedením zkušených pedagogů naší školy. Projekt se setkal s velkým ohlasem na stranách žáků i pedagogů. Synergetizace prospěla všem zapojeným subjektům a v podstatě nastala situace, po které jsme volali již dlouho. Pracovat se žákem, věnovat mu čas a ukázat konkrétní now-how. Myšlenka je prostá: „Věnovat žákovi čas“. Atraktivním didaktickým trikem se ukázalo i zapojení studentů, protože v době puberty je největší autoritou pro pubescenta vrstevník. Projektu se zúčastnilo 40 žáků ZŠ rozdělených do tří skupin. Participující vyučující ZŠ tuto aktivitu hodnotili jako velmi přínosnou. Ocenili příležitost seznámit se s 3D technikou, kterou ZŠ nedisponuje. Vzhledem k poklesu hodin pracovních činností na ZŠ uvítali možnost, aby žáci viděli pracovní postupy, s nimiž se na ZŠ vůbec nemají možnost setkat.

Příjemně nás překvapily postřehy žáků k těmto aktiviám:  „Bavili mě počítače, 3D tiskárna a skener“, Bavilo mě obojí dvojí a chtěla bych tam jezdit i příští rok“,  „Zaujala mě 3D tiskárna“, „Strašně mě to baví“, „Rád bych pracoval i na nějakých strojích“, „Zaujalo mě vybavení“,  „Líbilo se mi, že nás nechali pracovat s drahým nářadím“,  „Bavilo mě všechno“,  „Dobré nářadí, dílny, dobrý mistr“.

Chtěli jsme žáky základních škol obeznámit s technologiemi, které jsou alfou a omegou technického vzdělání a to se nám myslím povedlo. Centrum přírodovědného a technického vzdělávání zůstane na naší škole i nadále otevřené, aby vzdělávalo pro konkurenceschopnost.

Evaluační zpráva projektu. Dokument PDF

2. rok realizae projektu "Centra přírodovědného a technického vzdělávání pro moderní výuku žáků středních a základních škol ve Zlínském kraji, reg. č. CZ.1.07/1.1.00/44.0010" Dokument PDF

3D STUDIO - UČEBNA S 3D ROUTEREM S CNC ŘÍZENÍM Dokument PDF

3D STUDIO – UČEBNA S 3D TISKÁRNAMI A 3D SKENEREM Dokument PDF

Projekt "Centra přírodovědného a technického vzdělávání pro moderní výuku žáků středních a základních škol ve Zlínském kraji, reg. č. CZ.1.07/1.1.00/44.0010" Dokument PDF