Menu
Kritéria přijímání uchazečů ke vzdělávání na umělecký obor: 82-51-H /02 Umělecký truhlář a řezbář
pro všechna kola pro školní rok 2024/2025
V souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a vyhlášky MŠMT ČR č. 353/2016 Sb. o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání v platném znění stanovuji do oborů vzdělání s talentovou zkouškou tato kritéria pro přijetí ke studiu do 1. ročníku oboru:
Termín odevzdání přihlášky: do 30. 11. 2023
Řádný termín TZ: 3. 1. 2024 a 5. 1. 2024
Náhradní termín TZ: 12. 1. 2024
Termíny 2. a dalších kol: dle vyhlášení ředitelkou školy
- Základní kritéria pro přijímací řízení
- Předchozí prospěch:
Bodové hodnocení se určuje z průměrného prospěchu za 1. a 2. pololetí v nejvyšším ukončeném ročníku ZŠ dle Tabulky prospěchu:
V případě nutnosti doložit hodnocení za školní rok 2019/2020, bude rozhodující hodnocení za 1. pololetí tohoto školního roku.
Tabulka prospěchu |
|
Průměrný prospěch |
Počet bodů uchazeče |
1,0-1,19 |
50 |
1,2-1,39 |
45 |
1,4-1,59 |
40 |
1,6-1,79 |
35 |
1,8-1,99 |
30 |
2,0-2,29 |
25 |
2,3-2,59 |
20 |
2,6-2,99 |
15 |
3,0-3,29 |
10 |
3,3-3,49 |
5 |
3,5-5,00 |
0 |
- Talentová zkouška:
Podmínkou pro úspěšné přijímací řízení je vykonání talentové zkoušky (TZ), proto ji nelze prominout.
- Způsob a hodnocení talentové zkoušky
Uchazeči konají talentovou zkoušku, která se skládá z kresby sestaveného zátiší suchým kresebným materiálem (tužka, uhel, rudka) v poměru 1:1, v časovém limitu 90 minut. Při hodnocení prací jsou uplatněna tato kritéria:
- správné umístění do formátu papíru
- proporce a odpovídající tvary a velikost jednotlivých předmětů
- využití základních principů perspektivy
- stínování a vyjádření struktury povrchu jednotlivých těles
- osobitý přístup a celkový dojem
Celkové maximální hodnocení je 45 bodů. Pokud se uchazeč ve své přihlášce přihlásil i na obor 82-51-L /02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva, může konat talentovou zkoušku jen v jednom termínu a bude mu uznána TZ vykonaná pro obor 82-51-H /02 Umělecký truhlář a řezbář.
- Domácí práce uchazeče:
Odevzdání domácích prací není nezbytnou podmínkou pro konání TZ.
Uchazeči při prezentaci odevzdají své domácí práce do max. formátu A3. Budou přijímány kresby a malby v originální verzi a to v max. počtu 3 kusů, seřazené v papírové složce s jasným označením jména a příjmení uchazeče. Není možno odevzdávat prostorové objekty. Maximální počet bodů za domácí práce je 5 bodů.
Celkový maximální součet bodů za talentovou zkoušku je 50 bodů.
Celkové hodnocení zkoušky je dáno součtem bodů za předchozí prospěch a talentovou zkoušku. Z uchazečů je v závislosti na celkově dosažených bodech vytvořeno pořadí a podle výsledků je rozhodnuto o úspěšnosti vykonání přijímacího řízení. Maximální možná výše bodového hodnocení uchazeče je 100 bodů.
Za každou sníženou známku z chování se v hodnocených obdobích odečítá:
za 2. stupeň z chování - 10 bodů
za 3. stupeň z chování - 20 bodů
Za každou známku „nedostatečně“ v 2. pololetí + následujícím 1. pololetí (nejvyššího ukončeného ročníku ZŠ) se:
odečítá - 5 bodů.
BODOVÉ HODNOCENÍ UCHAZEČE ZA JEDNOTLIVÁ KRITÉRIA:
Kritérium: |
A |
B / I. |
B / II. |
|
prospěch z předchozího studia |
talentová zkouška |
domácí práce |
celkem |
|
Umělecké obory |
body |
body |
body |
body |
82-51-H/02 Umělecký truhlář a řezbář |
50 |
45 |
5 |
100 |
- Zásady vyhodnocení přijímacího řízení pro všechny umělecké obory
- Požadavkům stanoveným pro přijetí ke studiu nevyhoví uchazeč, který vykoná talentovou zkoušku s počtem bodů 15 a méně.
- Počet přijatých uchazečů je daný zákonnými normami dle oborů a kapacity třídy. Proto při vyšším počtu zájemců o přijetí ke studiu rozhoduje pořadí, kterého uchazeč dosáhl a které je dáno výhradně počtem získaných bodů.
- Pokud dosáhne více žáků nebo uchazečů stejného celkového počtu bodů, je na dané místo v pořadí upřednostněn žák nebo uchazeč (posloupnost kritérií je zavazující):
- s lepším výsledkem z talentové zkoušky
- s lepším bodovým hodnocením prospěchu ze ZŠ
V Bystřici pod Hostýnem dne 27. 9. 2023
Ing. Bc. Olga Pastyříková, v. r.
ředitelka školy